Reflektory samochodowe ulegają zniszczeniu wraz z wiekiem. Szklane (używane w starszych modelach) bądź poliwęglanowe powłoki rysują się, matowieją i żółkną. Procesy starzenia widoczne są także na odbłyśnikach – topią się, odkształcają się, ciemnieją i tracą chromową powłokę. Warto pamiętać, że obok żarówki to właśnie odbłyśnik ma największy wpływ na jakość oświetlania drogi. Od jego stanu zależy, czy lampa będzie dobrze świecić. Nawet niewielkie skazy lustra lub plamki powstające na skutek oderwania się srebrzystej warstwy mają wpływ na strumień światła który oświetla naszą drogę.
Czyszczenie i regeneracja reflektorów
W reflektorach, które są rozbieralne, odbłyśnik można wymontować samodzielnie oddać do odnowienia. Jeśli odbłyśnik jest zintegrowany z obudową klosza, to nie pozostaje nic innego, jak przekazać fachowcom cały reflektor, który zostanie rozklejony w celu dostania się do lustra lampy.
Proces regeneracji odbłyśników
Regeneracja odbłyśnika zaczyna się od usunięcia starej warstwy połyskującej. W przypadku odbłyśników metalowych, stosowanych w starszych autach, opala się, a następnie piaskuje powierzchnię. W wersjach plastikowych wystarczy samo usunięcie starej powłoki za pomocą materiałów ciernych. Po oczyszczeniu odbłyśnik odtłuszcza się i nakłada podkład, czasem zanurza się w kąpieli chemicznej, a następnie suszy. Napylanie - metalizacja, czyli nakładanie nowej warstwy o grubości 1–2 mikrometrów odbywa się w specjalnej komorze próżniowej, w której rozpylane jest w wysokiej temperaturze aluminium – metal osadza się na powierzchni odbłyśnika, tworząc jednolitą, srebrną taflę.
Odbłyśnik. Co to takiego?
Odbłyśnik to część znajdująca się wewnątrz lampy samochodowej. Jego zadaniem jest odbijanie światła z żarówki i kierowanie jak największej jego ilości, odpowiednim strumieniem na jezdnię. Dobry stan odbłyśników to odpowiednia jakość oświetlenia drogi, dobra widoczność po zmroku niezależnie od warunków atmosferycznych oraz nieoślepiania kierowców jadących z przeciwka.
Regeneracja odbłyśników. Na czym polega?
W reflektorach, które są rozbieralne, odbłyśnik można wymontować samodzielnie oddać do odnowienia. Jeśli odbłyśnik jest zintegrowany z obudową klosza, to nie pozostaje nic innego, jak przekazać fachowcom cały reflektor, który zostanie rozklejony w celu dostania się do lustra lampy.
Regeneracja odbłyśników – Dlaczego warto?
Zmatowienie lamp samochodowych, to naturalna z biegiem czasu usterka trapiąca pojazdy, którymi się poruszamy. Stan oświetlenia, przejrzystość reflektorów odpowiada za bezpieczeństwo nasze i pozostałych użytkowników drogi, którą lampy naszego pojazdu oświetlają po zmroku. Często problem lamp samochodowych, to nie tylko zmatowienie czy zżółknięcie klosza, ale też stan odbłyśników. Problem z oświetleniem, jakością odbłyśników, stanem kloszy reflektorów, dotyczy każdego pojazdu niezależnie od wieku. Im starsze, tym problem pilniejszy, jednak nie omija również nowych pojazdów. Od braku sprawnego oświetlenia zależy nie tylko bezpieczeństwo na drodze, ale też możliwość otrzymania mandatu lub odmowa podbicia przeglądu rejestracyjnego. Regeneracja odbłyśników to też bardzo dobra alternatywa dla zmniejszenia kosztów i konieczności zakupu nowych lamp lub ich poszczególnych części. Jakość światła, jakie pada ze zregenerowanego odbłyśnika, jest nieporównywalnie wyższa od zamienników dostępnych na rynku.
Profesjonalnie przeprowadzona regeneracja odbłyśników lamp sprawia, że mogą one świecić lepiej niż tanie zamienniki, a nawet w niektórych modelach lepiej niż fabrycznie zainstalowane lustra. Jest to znakomita alternatywa dla pojazdów zabytkowych gdzie wymiana całej lampy jest nie możliwa gdyż takie lampy są już nie dostępne. Koszt metalizacji pojedynczego odbłyśnika wynosi od 100zł, jeśli odblask zostanie dostarczony wymontowany przez właściciela. W przypadku trudności z demontażem odbłyśnika specjaliści w naszych warsztacie oferują fachową obsługę.