W skład badania technicznego wchodzi, także ustawienia przednich świateł w samochodzie. Jest to bardzo ważny aspekt, gdyż źle uregulowane światła mogą źle oświetlać drogę przed nami albo oślepiać pozostałych uczestników ruchu drogowego. Warto pokreślić, że przed przeprowadzeniem badania należy ustawić przełącznik manualnej regulacji na pozycję zerową.
Pojazd musi stać na równej powierzchni oraz nie może być obciążony. Następnie sprawdzamy kąt przewyższenia, czyli różnica między maksymalną a minimalną wysokością święcenia świateł. Najczęściej taką informację znajdziemy na górnej obudowie reflektora. Ta informacje jest bardzo ważna, kiedy chcemy prawidłowo ustawić światła. Na samym końcu pozostaje nam załączenie świateł i sprawdzić widoczność. przy użyciu wizjera w urządzeniu pomiarowym. Coraz częściej w samochodach występują zintegrowane światła zarówno mijania, jak i drogowe.
Bardzo możliwe, iż niektóre osoby, kiedy spotkały się ze stopniami światłości bądź z natężeniem oświetlenia. Duża część osób po prostu ten proces pomija, gdyż polega on na sprawdzeniu, czy oba reflektory świecą podobnie przy jednoczesnym nieoślepianiu pozostałych kierowców. Jeżeli podczas takich badań wystąpi pewna różnica, to może ona być spowodowane zużytymi żarówkami albo uszkodzonym odbłyśnikiem reflektora.
Oczywiście poza zmienieniem poziomu świateł na badaniu technicznym w każdej chwili możemy ręcznie regulować światła. Nie możemy zapomnieć, że istnieją pojazdy, które automatycznie regulują poziom oświetlania w takim wypadku, nie jesteśmy w stanie zrobić tego ręcznie. Do ustawienia świateł wykorzystuje się pokrętło, które znajdziemy po lewej stronie deski rozdzielczej. I od tej reguły są wyjątki, ponieważ w niektórych fiatach reguluje się światło poprzez komputer pokładowy.
Najczęściej auta są wyposażone w trzy bądź cztero-stopniową regulację. Każdy z poziomów jest szczególnie opisany w książce obsługi pojazdu. W wielkim skrócie poziom zerowy wykorzystuje się, kiedy samochód jest obciążony i wozi ze sobą mało pasażerów. Przełączamy na jedynkę, gdy w samochodzie znajduje się czwórka osób, lecz bagażnik pozostaje pusty. Drugi poziom łączy wymagania poziomu zerowego i pierwszego. Trójkę ustawia się podczas załadowanego pojazdu bez żadnych pasażerów. Ponieważ wtedy przód samochodu zostaje uniesiony do góry.