Każdy reflektor wymaga indywidualnego podejścia do kwestii rozklejenia i umożliwienia dostania się do wnętrza lampy. Reflektory różnią się ze względu na rodzaj materiału z jakiego zostały wykonane zarówno obudowy jak i klosze.
W większości przypadków tworzywo z jakiego wykonane są obudowy, nadaje się do spawania co ułatwia ich naprawę – jest to najczęściej PP lub ABS.
Materiał z jakiego są wykonane klosze to najczęściej poliwęglan.
W starszych modelach samochodów możemy również odnaleźć klosze wykonane ze szkła. Przy tych drugich należy przyłożyć największą uwagę podczas rozklejania gdyż są znacznie bardziej narażone na uszkodzenia podczas zwiększonej temperatury
Reflektory samochodowe możemy również podzielić ze względu na poziom zaawansowania technologicznego (posiadają przetwornice, moduły, czujniki) funkcje dodatkowo jak doświetlanie zakrętów ale również ze względu na klej jakiego użyto do ich uszczelnienia.
Spoiwa użyte do sklejenia reflektorów dzielimy na:
Reflektory sklejone klejem twardym są znaczniej trudniejsze zarówno w otwarciu jak usunięciu pozostałość które znajdują się w szczelina obudów. Dokładne usunięcie pozostałości kleju jest nie uniknione przed ponownym sklejeniem lamp, by mieć pewność iż elementy będą do siebie idealnie dolegały co zapewni ich szczelność.
Podstawowym warunkiem aby rozkleić reflektory na twardym kleju jest równomierne nagrzanie elementu w piecu.
Należy być bardzo uważnym co do temperatury jak i czasu pozostawionej lampy w piecu.
Jeśli pozostawimy reflektor zbyt długo lub ustawimy zbyt wysoką temperaturę to możemy się spodziewać że klosz lub elementy ozdobne wnętrza stopią się. Przed rozpoczęciem grzania należy dokładnie oglądnąć lampę dookoła wykręcając śruby mocujące klosz do obudowy, pozbywamy się zszywek. W zależności od mocy pieca i ustawionej temperatury lampę grzejemy od 7-10 min przy 130 stopniach.
Zaopatrując się w narzędzie do rozklejania reflektorów:
W niektórych przypadkach należy posłużyć się zagiętym wycinakiem który po wsunięciu w szczelinę między obudować a kloszem pomożemy Nam usunąć klej od wewnętrznej strony.
Jeżeli lampa wystygnie, a nie została całkowicie rozklejona należy czynność powtórzyć
Podstawową różnicą jest łatwość otwarcia takiego reflektorach. W wielu przypadkach wystarczy tylko podgrzanie do odpowiedniej temperatury i umieszczenie śrubokręta do rozklejania pomiędzy kloszem a obudową i rozwarciem ich czasem pomagając sobie szczypcami.
Proces:
Dokładne usunięcie kleju jest bardzo istotne aby móc zagwarantować szczelność ponownie sklejanych reflektorów.
{source}<script>
let ProductList= "861,3361,1084,1116,2487,1954,3363,1955,1956,1574,1665,1180,1152";
</script>
<script src="//autogamma.pl/ProductsApi/productLoader.js"></script>{/source}