W pierwszej kolejności należy określić, czy wgniecenie spowodowało także uszkodzenie lakieru. Jeżeli doszło do pęknięć lub przetarcia to konieczne będzie zastosowanie metody naprawy panelowej. Jest ona od dawna wykorzystywana i bazuje na wykorzystaniu Spotera.
O wiele lepiej sytuacja kształtuje się, jeżeli lakier pozostał nieuszkodzony. Pozwala to zastosować technologię SMART. Wówczas można skorzystać z jednej z dwóch poniższych metod:
Wyciąganie wgnieceń bywa zamiennie nazywane jako metoda na klej, ponieważ do wgniecenia jest mocowany klej za pomocą specjalnych zaczepów, tzw. grzybków, następnie wgniecenie jest wyciągane razem z blachą, co pozwala na wygładzenie usterki. Oczywiście jest to skrótowy opis, jednak ten sposób nie wymaga uzyskania dostępu do wewnątrz i nie jest konieczne lakierowanie powierzchni. Po ingerencji nie pozostają ślady.
Z kolei wypychanie wgnieceń charakteryzuje najczęstsze wykorzystywanie do usuwania wgnieceń w lakierze. Jej techniczna nazwa to PDR. W tym przypadku także nie dochodzi do późniejszego lakierowania. Wykorzystuje się specjalne druty, które pozwalają wypchać wgniecenia od spodu. Z pewnością całość usługi przebiega szybko. W ciągu 8 godzin można skorygować aż 200 wgnieceń w pojeździe.
Teoretycznie każde wgniecenie, bez względu na wielkość, można usunąć za pomocą bezinwazyjnych metod. Odnosi się to także do uszkodzeń zlokalizowanych w ciężko dostępnych miejscach. Przeszkodą okazuje się obecność wzmocnionej blachy, które znajduje się na progach i słupkach. Nie ma na to wpływu także rodzaj metalu. Doświadczeni specjaliści mogą naprawić wgniecenia występujące na linii załamania blachy, do czego konieczna jest precyzja, choć jest to bardziej pracochłonne.
Nie warto oszczędzać wybierając tańszy zakład. Ich brak umiejętności może skutkować trwałą utratą wartości pojazdu i konieczne będzie nanoszenie drogich poprawek, które w konsekwencji obniżą wartość pojazdu. Co więcej, usunięcie jednego wgniecenia może być wykonywane od ręki.