Przed rozpoczęciem pracy warto upewnić się, która z żarówek ulega przepaleniu i wymaga wymiany. Dostęp do żarówek przednich reflektorów samochodowych możliwy jest po otwarciu maski i zdemontowaniu osłony przeciwpyłowej. Przed przystąpieniem do bezpośredniego demontowania konkretnej żarówki, warto zadbać o własne bezpieczeństwo. W tym celu należy odłączyć złącze elektryczne w danym reflektorze.
Każda z żarówek przedniego reflektora samochodowego ma inną budowę i specyfikę montażu. Żarówki świateł mijania mocowane są zazwyczaj za pomocą metalowej zawleczki lub zatrzasku, które przy demontażu należy odbezpieczyć lub wypiąć, zaś żarówki świateł pozycyjnych lub kierunkowskazu osadzone są zazwyczaj w gwintowanej obsadce i wymagają wykręcenia. Analogicznie zatem, aby zamontować żarówkę świateł mijania należy zabezpieczyć metalową zawleczkę lub wpiąć zatrzask, w przypadku żarówek świateł pozycyjnych i kierunkowskazów żarówkę należy po prostu wkręcić.
Nawet przy najprostszych pracach konserwatorskich, do jakich zaliczyć można wymianę żarówek, należy pamiętać o odpowiednim dostosowaniu siły. Użycie w trakcie wymiany żarówek zbyt dużej siły (zarówno podczas demontaż, jak i montażu) może doprowadzić do odkształcenia delikatniejszych elementów, czego konsekwencją może stać się np. brak stabilności żarówki podczas jazdy lub brak ciągłości jej zasilania. Tego typu usterki mogą wymagać wymiany zdeformowanych części reflektora, co oczywiście wiązać się będzie z dodatkowymi kosztami.
Warto pamiętać, że ze względu na swoją specyfikację żarówki halogenowe wymagają szczególnego traktowania. By nie zostawiać zabrudzeń mogących mieć negatywny wpływ na żywotność żarówki, jej szklane elementy nie powinny mieć bezpośredniego kontaktu z ludzką skórą. Nawet niewielkie zabrudzenia pozostawione w wyniku kontaktu ze skórą mogą wywołać najpierw zmętnienie szklanych elementów żarówki, a następnie jej przepalenie i potrzebę wymiany wiążącą się z poniesieniem kolejnych kosztów.