Darmowy kurier

Regeneracja reflektorów bez wychodzenia z domu! Zdemontuj i spakuj lampę, a następnie zamów kuriera, który odbierze ją od Ciebie i dostarczy na nasz adres. My pokrywamy koszt przesyłki!

Zamów kuriera

Nie da się ukryć, że każdy kierowca jak najlepiej chce zadbać o swój samochód. Jednak nikt z nas nie jest w stanie kontrolować różnorodne wydarzenia drogowe, a także zachowanie innych uczestników ruchu. Wobec tego najpopularniejszym problemem, z którym muszą zmierzyć się posiadacze samochodów, są kłopotliwe wgniecenia, które znacznie wpływają na estetykę pojazdu. Można jest bezpiecznie usunąć dzięki metodzie PDR, jednak od czego zależy wycena usunięcia takiego wgniecenia?

 

Czym jest usuwanie wgnieceń metodą PDR?

Metoda PDR jest innowacyjnym rozwiązaniem, oferowanym w najlepszych zakładach lakierniczych – z tego właśnie tytułu decydując się na usunięcie wgniecenia tą metodą, najlepiej udać się do doświadczonych specjalistów.

PDR to skrót od angielskich słów Paintless Dent Repair, co oznacza, że metoda ta polega na bezinwazyjnym- w odniesieniu do lakieru- wypychaniu lub wyciąganiu wgnieceń. Należy jednak pamiętać, że by metoda ta była skuteczna, lakier w miejscu zniekształcenia nie może byś uszkodzony, a także miejsce nie może być uprzednio potraktowane szpachlą. Metoda PDR świetnie sprawdza się na uszkodzenia po gradobiciu czy niewielkich stłuczkach. Wypychanie stosuje się zwykle na niewielkich fragmentach blachy, przy wykorzystaniu specjalistycznej dźwigni.

Od czego zależy wycena usunięcia wgniecenia metodą PDR?

Okazuje się, że wiele czynników wpływa na ostateczną cenę usunięcia wgniecenia na samochodzie metodą PDR. Zwykle za cenę podstawową przyjmuje się około 100 złotych, jednak poszczególne czynniki mogą tę wycenę znacznie zmienić. Zacznijmy więc od pierwszej zależności, jaką jest kształt wgniecenia. Wyróżnia się:

  • wgniecenia foremne – to uszkodzenia występujące w grupach, a usuwanie ich pojedynczo, metodą PDR może znacznie przewyższyć wartość samego pojazdu.
  • wgniecenia podłużne, pionowe i poziome – tego typu wgniecenia wymagają od technika PDR dużej wprawy i cierpliwości. Zwykle powstają one w niesamowicie niewygodnych miejscach, a cena wzrasta w zależności od ich długości i głębokości.
  • wgniecenia duże i płytkie – mimo iż z pozoru tego typu wgniecenia wcale nie wyglądają na zbyt trudne, to wymagają one dużego wysiłku przy ich wypychaniu.
  • wgniecenia ostre i głębokie – są jednymi z najtrudniejszych do usunięcia wgnieceń, często ze względu na rozciągliwość blachy, wymagane jest użycie dodatkowej maszyny.
  • na rancie – w tym przypadku blacha jest niezwykle twarda, więc nawet najmniejszy błąd może przekreślić szanse na usunięcie wgniecenia.

Kolejnym z czynników, który wpływa na ostateczną wycenę wgniecenia, to również sposób, w jaki zachowują się materiały podczas naprawy PDR. Jeśli materiał jest mniej elastyczny, analogicznie należy użyć więcej siły do usunięcia wgniecenia, a co za tym idzie, cena poszybuje w górę. Na cenę ma również wpływ powierzchnia, na której technik PDR będzie pracował – czy jest ona horyzontalna, czy wertykalna, a także dostęp do wgniecenia i rozległość uszkodzeń.